Thursday, June 03, 2010

Petite pause "LEDS"

I swear I tried. I really tried to come up with some arenas for Apple Assault despite I knew I'd have to "repair" the level editor anyway. It just didn't worked. For some odd reason that aren't even worth being named "a bug", it is impossible to draw or alter the behaviour of the two rightmost column of tiles in LEDS at the moment. I just worked around it in gedsdemo, but Apple Assault is likely to have levels that are just one screen wide... and then it really looks broken.

Je vous jure : j'ai vraiment essayé de dessiner quelques "arènes" pour Apple Assault sans commencer à corriger mon éditeur de niveau au préalable. Mais c'était compté sans une bête limitation, une "erreur de jeunesse" de ce programme. Impossible d'aller dessiner sur la colonne la plus à droite d'un niveau. Si ça n'a pas eu l'air trop gênant dans les démos précédentes, c'est quand-même très moche quand on essaie de faire un niveau dont la largeur est celle de l'écran, croyez-moi.

Oh, pas de sushi: ça devrait être Je pensais que ce serait assez vite réglé, juste le temps que je me souvienne (et que je documente, tant qu'à faire) les mécanismes qui permettent de passer de l'édition de fond à l'édition de la zone de jeu et à l'édition des propriétés des blocs. Bin non. L'appel du menu "choix du plan affiché/édité" détruit la partie du niveau à l'écran, et je ne parviens plus à enregistrer un niveau nouvellement créé.

I initially thought it'd be a quick patch. I'm afraid I was wrong...

  • [done] while I was checking some fixes, an invocation of the "layer selection bar" suddenly destroyed the whole part of the level that was onscreen ...
  • [done] only allow edition of the editable area. (wow. that one was pending since Feb. 2009)
  • [wish] provide a way to change "type of tile" when editing the meta-layer, without requiring on-map display.
  • [done] And I couldn't write the level I was working on to disk make sure stored maps end up with .MAP ^^'.
I'm afraid you'll here a bit more of LEDS next week.

1 comment:

PypeBros said...

okay, that's pretty silly. LEDS doesn't insist on that the files it generate end with .MAP, but there is only one chance to open such a file: you need to select the name of the file before pressing "map" or "tileset" buttons. need to fix that. But at least, maps are still there.